Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

A. AMACIMIZ

Eğitim ortamlarında bilgi edinmek, bilgiyi işlemek ve başarı elde etmek öğrenciler için ne kadar önemli ise, duygu, düşünce ve davranış eğitimi de o denli önemlidir. Bu noktadan hareketle hizmetlerini yapılandıran Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, bir yandan bilgiyi işlerken, diğer yandan kendini tanıyan, iletişim becerileri güçlü, çevresine duyarlı, huzurlu, sağlıklı ve karakterli bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak amacını temel almaktadır.

 

B. İLKELERİMİZ

  • Gizlilik
  • Gönüllülük
  • Süreklilik
  • Bireysel farklılıklar
  • Güven
  • Bireyin değerliliği
  • İşbirliği

 

 C. ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

C.1. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

Öğrencilerimizi,

  • Kişilik Analizi
  • İlgi Analizi
  • Yetenek Analizi
  • Psikolojik İyi Oluşu
  • Bilgiyi İşleme Performansı

başta olmak üzere, öğrenme kalitesini artıracak farklı değişkenlere göre değerlendiriyoruz.

Kendilerini, güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini keşfetme yolcuğunda öğrencilerimiz ile birlikte yürüyoruz.

 

C.2 A-BTS ve Gelişim Becerileri

Her öğrencinin farklı bir hikayesi vardır.

Acıbadem Bireysel Takip Sistemi ile,

Öğrencilerimizin, bilişsel işlevlerini geliştiriyoruz.

 

A-BTS PLANLAMA BECERİLERİ

  • Strateji Kullanma
  • Özgünlük
  • Organize Etme
  • Farkındalık

A-BTS EŞ ZAMANLI İŞLEM BECERİLERİ

  • İlişki kurma
  • Akıl yürütme
  • Algılama
  • Anlama

Öğrencilerimizle, akademik çalışmalarını birlikte planlıyoruz.

A-BTS KONSANTRASYON BECERİLERİ

  • Odaklanma
  • Seçme
  • Sınıflama
  • Faaliyeti sürdürme

Öğrencilerimizle, öğrenme stratejilerini keşfediyoruz.

A-BTS ARDIL İŞLEM BECERİLERİ

  • Birleştirme
  • Ayrımlaştırma
  • Anlamlandırma
  • Doğru yansıtma

Öğrencilerimizin, düşünme becerilerini geliştiriyoruz.

A-BTS DÜŞÜNME BECERİLERİ

  • Analitik Düşünme
  • Analojik Düşünme
  • Pratik Düşünme
  • Sezgisel Düşünme
  • Stratejik Düşünme
  • Üretici Düşünme

C.2.1  PDR Kulüpleri

  • Düşünce Kulübü
  • Düşünce gelişimi
  • Fikir üretme
  • Üst-bilişsel beceriler
  • Proje hazırlama

Gibi dersleri içeren düşünce kulübünde, öğrencilerimiz eğitim-öğretim yılı boyunca yeni fikirler ortaya koymanın, farklı örnek hayatlar tanımanın, düşüncelerini somutlaştırmanın ve öğrenmeyi öğrenmenin keyfini yaşıyor. Ayrıca düşünce kulübü üyelerine özel sosyal etkinliklerle yoğun eğitim dönemi içerisinde stres atma imkânı buluyor.

  • Liderlik Kulübü
  • Kişisel farkındalık
  • İletişim becerileri
  • Sunum becerileri
  • Organizasyon becerileri

     Gibi dersleri içeren liderlik kulübünde, öğrencilerimiz eğitim-öğretim yılı boyunca kendilerini keşfetmenin, güçlü yönlerini geliştirmenin ve bir grubun önemli bir parçası olmanın keyfini yaşıyor. Ayrıca liderlik kulübü üyelerine özel sosyal etkinliklerle yoğun eğitim dönemi içerisinde stres atma imkânı buluyor.

C.2.2. Sosyal Turnuva

Öğrencilerimize,

  • Bilgiyi organize edip kullanabilme
  • Takım çalışması yapabilme
  • Olumlu iletişim kurabilme
  • Sorumluluk üstlenebilme

            Gibi alanlarda kendilerini geliştirme fırsatı sunuyor, onları her biri birbirinden zorlu basamaklardan oluşan sosyal turnuva isimli bilgiyi kullanma yarışmamıza davet ediyoruz. Sosyal Turnuvaya takımlar halinde katılan öğrencilerimiz, öğrendikleri bilgileri hayatın her alanında kullanabilmenin mutluluğunu yaşıyor.

 

C.3 MOTİVASYON ÇALIŞMALARI

  • ADİS (Acıbadem Davranış İzleme Sistemi)

Acıbadem koleji davranış izleme sistemi ile öğrencilerimizin olumlu davranışlarını pekiştirip, istenmeyen davranışların önüne geçerek olumlu okul iklimine katkı sağlıyoruz.

Sergiledikleri örnek tavır ve davranışlar neticesinde saygı, sorumluluk, başarı, yardımseverlik ve doğruluk kartlarından biriktiren öğrencilerimiz, okul yönetiminden tebrik belgesi ve PDR Biriminden değer ödülü almaya hak kazanıyor. Öğrencilerimizin güzel davranışları ve geliştirmeleri gereken davranışları ADİS yazılımı üzerinden takip edilip düzenli olarak rapor haline getiriliyor. Böylece öğrencilerimizin ders notları ile birlikte davranış karneleri de velilerimiz ile paylaşılıyor.

  • Akran Eğitimi

Kurumuzda büyük sınıflarımızdaki öğrencilerimiz, küçük sınıflardaki kardeşlerine akran danışmanlığı kapsamında bilgilendirme paneli ve sunumları gerçekleştiriyor.

  • Bir Fikrim Var

Haftanın son ders günü okul bahçesinde "Bir fikrim var" temasıyla öğrencilerimiz tüm okul arkadaşları ile özgün fikirlerini paylaşma imkanı buluyor.

  • İlham Veren Konuşmalar

Öğrencilerimiz, serbest kürsü usulü ile okul içi amfi alanlarında çeşitli konularda topluluğa hitap etme fırsatı buluyor.

  • Velilerimiz Sınıflarda Projesi

Gönüllü velilerimizi sınıflarımızda misafir edip öğrencilerimizle, “Nasıl başardım?” konulu paylaşımlar yapmalarını sağlıyoruz.

  • Meslek Uzmanı Röportajları

Öğrencilerimiz ile farklı mesleklerden uzmanları ziyaret edip kendileri ile çeşitli konularda röportajlar gerçekleştiriyoruz.

  • Lise Gezileri

7. Sınıf öğrencilerimiz ile İstanbul’un önemli liselerine mesleki rehberlik çalışmaları kapsamında geziler düzenliyoruz.

  • Üniversite Gezileri

8. Sınıf öğrencilerimiz ile mesleki rehberlik çalışmaları kapsamında İstanbul’un önemli üniversitelerine geziler düzenliyoruz.

 

C.4. VELİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

  • Paylaşım toplantıları

Dönemde iki kez ikişer oturum olmak üzere bayan velilerimize yönelik paylaşım toplantıları adı altında Veli Atölyeleri düzenliyoruz. Sınırlı sayıda velimizin dahil edildiği, küçük grup çalışması şeklinde gerçekleştirilen paylaşım toplantıları samimi bir ortamda renkli uygulamalarla zenginleştirilerek yürütülüyor. Paylaşım toplantıları kahvaltı şeklinde de organize edilmektedir.

  • Aile Atölyeleri

İsteyen ailelerimizi özel olarak ailece katılabildikleri Aile Atölyemizde misafir ediyoruz. Aile dinamikleri üzerine paylaşımlarımızı gerçekleştiriyoruz.

  • Sınıf Seminerleri

Yıl boyunca, aynı sınıf velilerine, talep ettikleri konularda sınıf seminerleri verilmektedir.

  • Yayın Çalışmaları

Kurumumuza özel tatil etkinlikleri takvimi ve etkinlik kitabı, çeşitli konularda kaleme alınan bilgilendirme kitapçıkları ile PDR Birimi olarak yayın çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

 

D. SIKÇA SORULAN SORULAR

D.1.1 PDR Birimi Ne Değildir?

  • Bireyin yapamadıklarının onun adına yapabilen bir servis değildir.
  • Disiplin, yargılama, ceza verme merkezi değildir.
  • Rehberlik servisi hastane, Rehber Öğretmen doktor değildir.
  • Problemi ortadan kaldırmaz, problemin çözülmesine yardımcı olur.
  • Ailelerin yardımı ve işbirliği olmadan çalışmaları etkili olabilecek bir servis değildir.

 

D1.2.  PDR Birimine Başvuru Nasıl Yapılır?

           Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Telefonla randevu alarak ya da randevu talep formunu doldurarak hafta içi her gün 09.00-16.00 saatleri arasında PDR Birimimizle görüşme talebinde bulunabilirsiniz.